Pocket-size kalender

Pølsegilde

I sidste uge var vi så heldige at kunne invitere gode venner til pølsegilde. Pølserne, der var sponsoreret til anmeldelse, var af mærket Kokkens Favorit og smagte ganske enkelt fortræffeligt. Ikke mindst pga. det meget høje kødinhold. Til pølserne havde vi lavet en rødkålssalat med soyaristede mandler, pinjekerner og appelsinstykker samt babyspinat i fløde. Og så ellers aioli og chilimayo til. Enkelt og utrolig lækkert.

12

  • Mie

    Hej igen :)Jeg er, som du kan se på Annes kommentar og mit svar dertil godt klar over, at der er lavet mange indlæg om samme emne som i dette indlæg. Det er bestemt ikke første gang det er sket og det bliver nok heller ikke sidste. Men som jeg så også har svaret længere oppe, tror jeg det handler om, at vi alle lige skal finde et leje for denne form for markedsføring – både bloggere og bureauer. Og for at gentage mig selv endnu en gang, så lytter jeg selvfølgelig til kritikken og har det (endnu mere) med i mine overvejelser fremover 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Hej igen AnneJeg er helt enig med dig i, at man selvfølgelig som (stor) blogger skal overveje, hvad man bruger sin stemme til. Jeg er også enig med dig i, at det ganske simpelt virker for dumt, når ens læseliste fyldes med omtale/anmeldelse af nøjagtig det samme produkt – og så endda med nærmest enslydende retorik. Og her er det så at pr-bureauerne skal være på mærkerne og nogle er mere dygtige end andre til at gøre det mere sofistikeret. Personligt vælger jeg, som tidligere nævnt, kun at lave omtale for produkter som jeg på forhånd ved eller har fornemmselsen af, at jeg vil synes om. Og sådan tror jeg der er mange andre bloggere, der også tænker. Derfor vil der nok også være hovedvægt af positiv omtale. Som Fru Mulle herover også nævner, så er det jo ikke sådan at vi "tester" noget og så sender producenten det tilbage i "maskinrummet" for at tilføje vores rettelser. Vi (bloggere) får jo tingene, for at lave omtale for det. Dette er et forholdsvis nyt fænomen, i hvert fald herhjemme, og som sådan er vi nok mange, der lige skal prøve os lidt frem for at finde ud af, hvordan det skal være for at være både sjovt, relevant og troværdigt. Og sådan har de det helt sikkert også hos firmaerne og pr-bureauerne. Det er jo lidt en ny verden vi betræder.Mange af disse blogs du har linket til, er nogle jeg ikke selv læser eller læser fast, så jeg har faktisk kun set 1 pølse-indlæg udover mit eget, før du viste mig disse :)Men jeg håber du vil blive ved at følge med og ikke lade dig skræmme af dette pølse-indlæg (der for dig er blot endnu et i rækken). Jeg tager kritikken til mig og vil helt klart have det (endnu mere) med i mine overvejelser i fremtiden.Kh. Mie

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anonym

    Hej MieTak for dit lange svar. Jeg har ikke så meget tid i dag, men min pointe var blot den simple, at som populær blogger har man opnået en særlig status, og derfor skal man bruge sin talerstol med omtanke.Jeg har endnu ikke læst en negativ anmeldelse. Se selv nedenfor. I markedsføring er den personlige anbefaling klart den mest effektive, og det er det bureauerne udnytter. Men hvad tænker du, når du læser nedenstående anmeldelser af "dine" pølser?Mvh. Annehttp://m-i-t-univers.blogspot.dk/2013/08/produkttester-plser-fra-kokkens-favorit_12.htmlhttp://www.becauseitmatters.dk/kokkens-favorit/http://denormale.com/2013/07/kokkens-favoritpolser/http://bastabum.dk/2013/06/kokkens-favoritter-pa-grillen/http://www.gladudengluten.dk/glutenfrie-og-laktosefrie-grillpolser-fra-kokkens-favorit/http://miniministeren.blogspot.dk/2013/07/en-plse-eller-otte.htmlhttp://katrineskokkerier.blogspot.dk/2013/08/tigerrejer-og-plse-med-piripiri-sauce.htmlhttp://dronningemad.weebly.com/1/post/2013/12/kokkens-favorit-goes-julefrokost.htmlhttp://bb2605.blogspot.dk/2013/06/plse-party-i-provinsen.htmlhttp://strawberrylife-dk.blogspot.dk/2013/07/livet-er-en-stor-plsefest.htmlhttp://popkulturisten.blogspot.dk/2013/06/plse-fest.htmlhttp://cphfoodie.com/2013/07/01/polse-fiesta/http://www.hverdagenssurdej.dk/2013/06/pr-plser-og-en-vinder-af-bio-billetter.htmlhttp://thejulesrules.dk/fodselsdagsfavorit/http://nyhedsboks.dk/blogs/mad/becauseitmatters-test-af-polser-fra-kokkens-favorit.htmlhttp://spitzenklasse.blogspot.dk/

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Jeg kan godt følge dig i det med at det simpelthen virker for dumt, når man læser det ene indlæg efter det andet om nøjagtig det samme produkt og her er det jo så især pr-bureauernes opgave at få udvalgt og spredt dette eller hint produkt så bredt ud som muligt, uden at det bliver klumpet for meget sammen. Dette er der så spredt held med 🙂 Men hvis du selv arbejder i marketing ved du jo også godt de ting. Personligt er jeg fuldstændigt klar over, hvad jeg giver, når jeg laver omtale eller anmeldelser på min blog og jeg laver det derfor også kun i det omfang jeg selv synes det er sjovt og hvor det er noget jeg føler jeg vil synes godt om det. Men det er klart at man skal finde en balancegang, men jeg tror ikke det er et fænomen som forsvinder igen, tværtimod. Det skal nok bare lige finde et naturligt leje hvor både bloggere, læsere og pr-bureauer ved hvor de har hinanden ift dette.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Var det også 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Tak det var det også 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Egentlig meget enig med Anne. Flere og flere blogs bliver slettet fra min liste, fordi der efterhånden kun er indlæg, hvor bloggeren "har fået lov til at teste" dette eller hint. Jeg arbejder selv i marketing… og tro mig – I TESTER ikke noget som helst – Det I gør er at give diverse firmaer lov til at bruge jeres blog som gratis reklamesøjle. Det er fuldstændig uvurderlig reklame for dem. Og fred være med det, hvis I selv synes det er ok. Men jeg tror dette er den 10. blog, hvor der er indlæg om pølser fra Kokkens favorit, og så bliver man bare lidt træt.Flotte billeder i øvrigt 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mie

    Hej AnneJeg vil til at starte med give dig helt ret i er der lige nu breder sig en tendens i det danske blogland hvor flere og flere bloggere modtager det ene eller det andet produkt til omtale og/eller anmeldelse. Om det så er en uheldig tendens, som du skriver, ved jeg ikke helt om jeg er enig med dig i. Fordi, og det er så mit svar på dit indledende spørgsmål, selvfølgelig "skal" man ikke anmelde eller omtale noget positivt. Det er jeg endnu aldrig støt på som værende et krav for modtagelse. Men for mit eget vedkommende takker jeg jo kun j til at modtage noget, hvis jeg på forhånd har en fornemmelse af, at det er noget jeg vil synes om og som jeg føler lægger sig i en tråd med mine egne præferencer og min logs øvrige indhold. Og nogle gange lader jeg mig selv blive fristet eller "udfordret" lidt ift. at bryde lidt op i de vante rammer. Som fx med et madindhold som i dette indlæg, der har udfordret mig lidt, da jeg jo ikke ellers er den store madblogger, men alligevel har fået øjnene mere og mere op for madlavning det seneste års tid.Personligt føler jeg ikke jeg sætter min egen troværdighed eller autencitet over styr ved at lave kommercielle indlæg netop fordi jeg selekterer meget i min udvælgelse af de ting jeg omtaler her på bloggen. Men når det er sagt kan jeg jo ikke styre, hvordan det så bliver opfattet på den anden side af skærmen og det vil selvklart gøre mig ærgerlig, hvis mine læsere får den opfattelse. Som læser af andre blogs, har min personlig holdning til sponsorerede indlæg ændret sig meget inden for det sidste års tid, så jeg kan sagtens følge dig. Men jeg ser på det i højere grad som en slags læserservice og alt efter hvad min øvrige holdning til en bloggers stil, smag osv. kan jeg vurdere det de omtaler ift. mig selv.Håber det er svar nok, ellers skriv igen, for jeg vil gerne diskutere det og meget gerne høre opfattelser fra "den anden side" af skærmen. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Uhm, det ser godt ud – især rødkålssalaten.- Anne

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne

    Skal man anmelde positivt, når man får maden foræret? Jeg synes, der breder sig en uheldig trend i blogland, hvor bloggere får alt muligt foræret, som de så anmelder positivt. Jeg synes, det sætter bloggernes troværdighed og autencitet i et sært kommercielt skær.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • uhmmm det lyder lækkert.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Pocket-size kalender