38/52 portrætter af mine børn i 2014

Mallorca, Mallorca, Mallorca…

Lørdag i uge 37 drog vi endnu en gang på familie-charter-ferie til skønne Mallorca. Destinationen, ja selv hotellet, var det samme som vi havde været på for 2 år siden og denne gang havde vi også pigernes farmor og farfar med. Det blev til en uge med masser af sol, hygge, is og vandplaskeri. Faktisk tror jeg at minimum 50% af tiden blev tilbragt i swimmingpool, i hvert fald for de to mindstes vedkommende.
Klar, parat, feriestart! Kufferterne er pakket og de første is indtages. Idas fine uglekuffert er fra SkipHop og var en fornøjelse at rejse med, både for børn og voksne.

Belært af tidligere erfaringer, havde vi denne gang valgt værelser med udsigt til pool og bar-området, så vi om aftenen kunne lægge pigerne i seng efter børneunderholdningen og stadig se lidt med i aftenunderholdningen fra vores altan.

En voksen-tur til Palma blev det også til for Jesper og jeg, mens farmor og farfar passede pigerne. Det var ganske hyggeligt at komme lidt ud af badedyrs-land og se på nogle andre butikker, spise fantastisk tapas til frokost (helt uden pomfritter til!), nyde de smukke bygninger og voksen-samtaler uden afbrydelser! Palma er bestemt en hyggelig by og et besøg værd, hvis man alligevel er på Mallorca, men efter min opfattelse, kan det sagtens klares på en 1-dags tur til byen.

Jesper prøvede også den yderst spanske specialitet Hot-dog, da vi var i Palma.

Selvom man må få en is, hver dag på ferien, så skal hver is alligevel udvælges med stort omhu.

Jeg er virkelig kaffe-kræsen og som ugen gik, blev min kaffe hjemve kun større og større. Jeg fik dog vænnet mig en smule til hotelkaffen til morgenmaden, der kunne dulme det lidt. Men jeg overvejer da lidt, om ikke man skulle planlægge en fremtidig pensionist-tilværelse som Barrista på Mallorca. Der er i hvert fald et potentielt og helt åbent marked for det.

Mini Disco på hotellet, var et kæmpe hit og jeg har den største respekt for de glade og engagerede mennesker, der knoklede rundt hver aften i det ene fjollede kostume efter det andet og dansede og underholdt alle børnene. Og Ida og Eva dansede glade med på sanglege på både engelsk, tysk og spansk, som havde de aldrig bestilt andet. Det er så fedt at se og opleve, hvordan nogle ting, som dans og leg, på en eller anden måde, bare taler sit eget universelle sprog – og hvor hurtige børn er til at fange det.

IPad-tid. En anden universel underholder…

At de ikke gik bare en lille smule i opløsningen, er mig faktisk en gåde…

Træthed og stor tålmodighedsudøvelse i lufthavne, køer og venten på Metroen. Men begge piger klarede det så flot og var ved godt mod hele vejen hjem, hvor vi først ankom kl. 02.00. Trætte, glade og fulde af gode ferieminder.

• Mie

Det har også været en helt vildt skøn ferie og noget virkelig skønt at se tilbage på 🙂 Om ikke så længe kan du faktisk vinde en kuffert her på bloggen, så holde endelig øje 🙂

Siden  ·  Svar på kommentar

Jo tak, det har det bestemt også været – en af den slags ferier, man kun ønsker sig flere af 🙂

• Det ligner en skøn ferie. Jeg er stadig vild med kufferten, den er på ønskelisten! Smukke billeder – et par af dem med pigerne er jo helt fantastiske!/tina

• Det ser ut til å ha vært en skjønn ferie! Flotte bilder, skjønne piker og bare deilige ferieminner.Velkommen hjem til høsten ☺Siri